Manuel terapi (tedavi)
;

Bel fıtığı, boyun fıtığı gibi kas iskelet sistemini ilgilendiren tüm hastalıklarda uygulanan tamamen kanıta dayalı tıp bilgileri ile yapılan uygulamalardır. Fizik tedaviyi içeren tüm hastalıklarda manuel terapi uygulaması yapılır.

Manuel terapi sıklıkla kas, kemik, eklem ve bağ dokusu ile ilgili iskelet ve kas sistemi sorunlarını tedavi etmek için kullanılır. Omurga ve ekstremite eklemlerindeki ağrı ve fonksiyon bozukluklarının tedavisinde uygulanan manuel terapi, maniplasyon, mobilizasyon, özel germe teknikleri, postizometrik relaksasyon teknikleri ve klinik bantlama teknikleri gibi yöntemler içerir

Tedavinin ellerle yapılmasından ötürü adı ‘Manuel Terapi’ yani elle tedavi adını almıştır. Tarihçesine bakıldığında her ülkede yüzyıllardır uygulanan yöntemlerin 120 yıl önce tıp camiasına girerek bilimsel olarak araştırıldığı, çalışmalar yapıldığı ve manuel terapinin bir bilim dalı haline getirildiği görülür.

Manuel terapi uygulamasının Biyoenerji, Uzakdoğu tıbbı gibi soyut kavramlarla bi yakınlığı yoktur. Uygulamalar biyomekaniksel temellere dayalı etkinliği kanıtlanmış yöntemlerdir.

Manuel terapi uygulamalarından önce hastanın tüm vücudu biyomekaniksel olarak değerlendirilir. Bunun sebebi bazen ayakta bir basma bozukluğu bile bel fıtığı ya da boyun fıtığı yapabilir. Manuel terapi uygulamadan önce kemiklerin dizilimi doğal mı bir kas kısalığı ya da güçsüzlüğü var mı bunlara bakılır. Daha sonra manuel terapiye özgün yöntemlerle eklemlerde bir kilitlenme ya da fonksiyonunda bir bozukluk varsa bunlar değerlendirilir. Manuel terapi için gerekli bilgiler toplandıktan sonra tedaviye geçilir.